just-benris-logo
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نشستن روی مبل بهتر است یا زمین؟

نشستن روی مبل
 و

شاید برای شما هم سوال باشد که نشستن روی مبل بهتر است یا زمین ! از زمانی که مبل به خانه های ما وارد شد و جای پشتی را گرفت کم کم به آن عادت کرده و امروزه برای خیلی ها نشستن روی زمین سخت است ، اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که چرا با اینکه از مبل استفاده می کنیم و حاضر شده ایم که فضای خانه را کوچک کنیم ولی بازم هم مشکلاتی برای کمر ، ستون فقرات و … وجود دارد؟ علاوه بر مشکلاتی که بر اساس کهولت سن ، بیماری و … برای انسان ها پیش می آید ننشستن صحیح روی مبل ، صندلی و … هم می تواند به سلامتی آسیب بزند، از این رو بر آن شدیم تا در مقاله ای به بررسی طرز صحیح نشستن روی مبل پرداخته و عوارض عدم رعایت آن را بررسی کنیم.

نشستن روی زمین

در زمان های قدیم که مبلمان وجود نداشت تا همین چند سال پیش که استفاده از مبل رایج نشده بود افراد به حالت های مختلف مثلا چهار زانو ، دو زانو ، زانوهای خم شده در سینه و … روی زمین می نشستند ، اما هر کدام از آنها معایبی داشتند خم ماندن زانوها آسیب زیادی به آن وارد می کند ، یکی از علائم کمرنگ آسیب همین خواب رفتن زانوهاست. برای نشستن روی زمین ، صندلی یا مبل باید یک سری نکات را همواره در نظر داشته باشیم . در نشستن روی زمین باید تکیه گاه مناسب وجود داشته باشد ، پاها دراز و بالشت کوچک و کم ارتفاعی زیر زانوها قرار داده شود ولی از آنجایی که در فرهنگ ما دراز کردن پاها نوعی بی احترامی محسوب می شود از این رو افراد یکی از حالت ها فوق را انتخاب می کردند که متاسفانه مناسب نیست.

اصول صحیح نشستن روی مبل

اصول صحیح نشستن روی مبل

نشستن روی مبل

خانم های خانه دار و خانم های باردار کسانی هستند که شاید بیشترین استفاده را در طول روز از مبلمان می کنند و لذا دانستن طرز صحیح نشستن برای آنها حائز اهمیت است. البته آقایان و سایر افراد خانواده هم که بیرون از منزل هستند و ساعت ها سرپا بودند و راه رفتند هم باید از اصول نشستن روی مبل باخبر باشند. افرادی که مجبورند ساعات زیادی را در حالت نشسته باشند بیشتر در معرض کمر درد و دیسک کمر هستند. باید بعد از نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه نشستن روی مبل کمی راه باروید تا عروق پا کمی استراحت کرده و از گرفتگی دربیاید.

طرز صحیح نشستن روی مبل
سلامتی نعمت بی همتای خداوند است و باید همواره در راستای حفظ آن بکوشیم ، اگر این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اید نشان دهنده این است که شما به فکر سلامتی خود هستید این نکات را رعایت کنید :

  • از لم دادن روی مبل خودداری کنید و آرنج یا ساعد را روی دسته مبل قرار دهید، زیرا باعث فشار زیاد بر روی مهره های کمر و گردن شما می شود.
  • در انتخاب مبلمان دقت کنید ، مبل هایی که پشتی یا تکیه گاه کاملا قائم و صاف دارند مناسب نیستند باید تکیه گاه مبل کمی زاویه داشته باشد.
  • پشتی مبل باید قوسی حدودا ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر داشته باشد تا گودی کمر را پر کند ، اگر این جور نیست باید با استفاده از کوسن های مبل این فضا را پر کنید.
  • بهترین مدل مبل ، مبلی است که زمانی شما روی آن می نشینید ، کف پاهای شما روی زمین قرار بگیرد و آویزان نمانده یا زیاد از حد خم نشود.
  • برای جلوگیری از درد ناحیه کمر و لگن باید فوم کف مبلمان به گونه ای باشد که وزن شما را در سطح نشیمن پخش کند ، فوم سرد مبلمان این قابلیت را برای شما فراهم می کند.

امیدواریم مطالب گفته شده پیرامون طرز صحیح نشستن روی مبل برای شما مفید و موثر واقع شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صنایع چوبی بنریس و محصولات مان می توانید به کانال آپارات یا پیج اینستاگرام مراجعه فرمایید.

Yeganeh Ansari

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0