just-benris-logo
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت چیدمان میز ناهارخوری معمولی و رسمی

ناهارخواهمیتی ندارد که مهمانی شما یک مهمانی رسمی است یا یک دورهمی خودمانی در هر صورت شما باید در نقش یک میزبان بدرخشید. سلیقه ، هنر و دستپخت تان همه در کنار هم می تواند احساسی لذت بخش و توام با آرامش را برای مهمانانتان فراهم نماید. چیدن میز ناهارخوری یکی از مواردی که میزبان باید به آن اهمیت داده و با دانستن اصول چیدن میز ناهارخوری یک روز عالی را رقم بزند.

چرا باید میز بچینیم؟

سفره آرایی و هنر چیدن میز ناهارخوری یا سفره پذیرایی از مهمان این روزها مورد توجه عموم افراد است و تنها خانم ها نیستند که به این موضوع اهمیت می دهند بلکه بسیاری از آقایان هم به این موضوع توجه نشان می دهند.میزی که به خوبی چیده شده است هم اشتها آور است و هم اهمیت به مهمان را تداعی کرده و مسلما احساس بهتری در آنها ایجاد خواهد کرد.

چیدن میز ناهارخوری معمولی

در این بخش از مقاله صنایع چوبی بنریس می خواهیم به بررسی چگونگی چیدن میز ناهارخوری معمولی بپردازیم. شما می توانید این نحوه چیدمان را برای صرف ناهار و شام خانوادگی یا مهمانی های معمولی تان استفاده کنید.

مراحل چیدمان میز معمولی

زیرانداز را روی میز بگذارید. بشقاب شام ( غذای اصلی ) را روی میز درست جلوی هر صندلی و سپس بسقاب سالاد را در وسط بشقاب اصلی قرار دهید. اگر پذیرایی را با سوپ شروع می کنید، ظرف سوپ را روی بشقاب سالاد قرار دهید. سپس یک دستمال را در سمت چپ و چنگال را نیز روی آن قرار دهید. در سمت راست بشقاب، چاقو را نزدیک بشقاب و سپس قاشق را قرار دهید.
درست بالای چاقو، لیوان آب را قرار دهید. در سمت راست و کمی بالاتر از لیوان آب، لیوان دیگری برای سایر نوشیدنی ها قرار دهید.

نکات آداب سفره آرایی

اگر برای هر مهمان از نمک و فلفل‌دان‌های جداگانه استفاده می‌کنید، آن‌ها را در بالای میز قرار دهید. در غیر این صورت، آنها را نزدیک مرکز میز قرار دهید، یا اگر از یک میز مستطیلی و بلند استفاده می کنید، آنها را در وسط دو انتهای میز قرار دهید.

چیدمان میز ناهارخوری معمولی

چیدمان میز ناهارخوری معمولی

چیدن میز ناهارخوری رسمی

اگر میزبان یک مهمانی شام یا ناهار شیک هستید ، اگر برای مهمانی نامزدی ، خواستگاری یا از این قبیل مهمانی ها آماده می شوید ممکن است بخواهید بدانید که چیدن میز ناهارخوری رسمی به چه صورت است؟ این را بدانید که شما بهترین میزبان هستید پس بهتر است دلهره و نگرانی را از خود دور کرده و تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل چیدمان میز رسمی

یک رو میزی اتو کشیده و منظم را روی میز پهن کرده و به تعداد نفرات صندلی دور میز قرار دهید. مراحل چیدمان میز ناهارخوری معمولی را انجام داده و سپس ادامه مراحل را به این صورت دنبال کنید :

یک چنگال برای سالاد کنار چنگال غذا قرار دهید و در بالای بشقاب یک قاشق چای خوری برای دسر ، در سمت چپ و بالای چنگال ها یک بشقاب برای نان و داخل آن یک چاقو برای کره بگذارید. در نهایت نمک و فلفل دان را هم اگر برای هر مهمان جداگانه در نظر گرفته اید آنها را بالای قاشق دسر و در غیر این صورت، آنها را نزدیک مرکز میز قرار داده یا اگر از یک میز مستطیلی و بلند استفاده می کنید، آنها را در وسط دو انتهای میز قرار دهید.

نکات آداب سفره آرایی رسمی

  • پس از پایان سرو سوپ و پاک شدن کاسه ها ، یک بسقاب سالاد جای کاسه سوپ را می گیرد.
  • تیغه چاقوها همواره به سمت داخل یا رو به بشقاب اصلی خواهد بود.
  • از آنجایی که مردم به طور سنتی در هنگام شام بیشتر آب می نوشند، آب نزدیک به غذاخوری نگه داشته می شود.
    <yoastmark class=

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صنایع چوبی بنریس و محصولات مان می توانید به کانال آپارات یا پیج اینستاگرام مراجعه فرمایید.

Yeganeh Ansari

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0