just-benris-logo
4

جمع جزء: 246,600,000 تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نکات طلایی در نگه داری و مراقبت مبل

نگه داری مبل

پیش از این در مقالات مختلف به این موضوع اشاره کرده ایم که مبلمان جز یکی از وسایل مهم در دکوراسیون داخلی منزل شما به حساب می آید و نکات زیادی در خصوص انتخاب ، خرید و … بیان کرده ایم. امروز می خواهیم اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص نگه داری مبل و روش های مراقبت از این عنصر حیاتی دکوراسیون را در اختیار شما قرار دهیم.

توصیه های کلی

از آنجایی که تورم و گرانی در سال های اخیر بر قیمت همه چیز تاثیر زیادی داشته ، نگه داری و مراقبت از آنها هم به همان اندازه مهم و مورد توجه قرار گرفته است . استفاده درست و مراقبت و نگه داری مبل یا هر وسیله ای عمر آن را طولانی و ظاهر آن را شیک و زیبا نگه می دارد. اگر مبلمان تان را به تازگی خریده اید دانستن نکات زیر برای شما بسیار مفید است :

  • اگر قصد خرید کاور برای مبلمان تان را دارید ، مقاله آیا استفاده از کاور مبل آماده خوب است؟ را مطالعه فرمایید.
  • برای پاک کردن لکه مبل از پارچه مرطوب استفاده نکنید ، هر مبلی به روش خاصی لکه بری می شود. اگر مبلمان کلاسیک دارید مقاله لکه گیری مبل کلاسیک می تواند برایتان مفید باشد.
  • برای نگه داری مبل استفاده از مواد شیمیایی ،سفید کننده ها ، برس های محکم و … برای تمیز کردن و لکه گیری ممنوع است.
  • هنگامی که در سفر هستید یا برای مدتی قصد استفاده از مبلمان را ندارید روی آن ها را بپوشانید.
اصول نگه داری مبل

اصول نگه داری مبل

نکات طلایی نگه داری مبل

گردگیری مبل ها را فراموش نکنید.

یکی از اصول نگه داری مبل ، گردگیری و غبار روبی مداوم است. گرد و غباری که روی میز ، روی تلویزیون و سایر وسایلی که به راحتی با چشم دیده می شود ، می نشیند روی مبلمان هم می نشیند و رفته رفته آن را چرک و کثیف می کند. لذا باید مرتبا آن را گردگیری کنید. با استفاده از یک پارچه خشک یا جارو برقی روی آنها را تمیز کنید.

مبل ها را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.

این موضوع به قدری اهمیت دارد که خود در مقاله ای جداگانه بررسی و منتشر شده است. مقاله چگونه از مبلمان در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟ به شما راهکارهایی در این مورد ارائه می دهد.

مبلمان را دور از سرما ، گرما و رطوبت قرار دهید.

مجاورت مبل با بخاری ، شومینه ، شوفاژ و … یا قرار گرفتن مستقیم در معرض سرما و دستگاه های بخور و … می تواند آسیب جدی به چوب وارد کرده و باعث پوسیدگی ، شل و سست شدن کلاف ، فاسد شدن چسب و … در مبلمان تان شود. لذا در خصوص نگه داری مبل این نکته را به خاطر داشته باشید.

اصول جابجا کردن مبل را به یاد داشته باشید.

نگه داری مبل اصولی دارد و جا به جا کردن مداوم مبل یکی از بدترین کارهایی است که باعث خرابی آن می شود. بهتر است مکان مبل را از اول به گونه ای انتخاب کنید که نیاز به جا به جایی نداشته باشد مگر آنکه قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید یا مجبور به این کار شوید ، هیچ وقت مبل را روی زمین نکشید یا از تاج یا دسته های آن برای جابجا کردن استفاده نکنید زیرا باعث لق شدن و شکستگی آن ها می شود.

همچنین بخوانید : لکه گیری مبل کلاسیک ، راهنمای خرید میز ناهارخوری

قرار دادن اجسام روی مبل ممنوع

طبق اصول نگه داری مبل ، قرار دادن اجسام مرطوب ، نوک تیز ، سنگین با وزن بیش از یک کیلوگرم ، گلدان یا آکواریوم و … روی مبل را از همان ابتدا ممنوع کنید.

اصول نشستن روی مبل را به بقیه آموزش دهید.

نگه داری مبل اصولی دارد که باید همه ( علی الخصوص بچه ها ) آن را بدانند ، نشستن روی لبه مبل ( لبه نشیمن ) باعث چروک خوردن پارچه مبلی ، آسیب به فوم و در نتیجه خرابی آن می شود ، هیچ وقت روی دسته یا تاج مبل ننشینید و حتی المقدور از همه قسمت های نشیمن مبل استفاده کنید.

امیدواریم مطالب مقاله نگه داری مبل مورد پسند و رضایت شما واقع شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به کانال آپارات یا پیج اینستاگرام صنایع چوبی بنریس مراجعه فرمایید.

Yeganeh Ansari

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
4