just-benris-logo
1

جمع جزء: 58,900,000 تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت پارچه مبل ایرانی و ترک

پارچه مبلی

یکی از سوالاتی که هنگام خرید، فروشنده از شما می پرسد این است که می خواهید مبلمان سفارشی تان پارچه ایرانی داشته باشد یا خارجی؟ یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع پارچه مبلی کشور ترکیه است که عموما محصولاتی با کیفیت ، با دوام و مرغوب را روانه بازار می کند از این رو طرفداران مخصوص به خود را دارد و تقریبا در همه کارگاه ها از پارچه مبل ترک هم استفاده می شود. در این مقاله از صنایع چوبی بنریس می خواهیم به مقایسه پارچه مبل ایرانی و ترک بپردازیم.

بررسی پارچه مبلی ایرانی

قبل از هر چیزی خوب است بدانید که اگر گفته می شود که پارچه مبلی ترک پرطرفدار و با کیفیت است به این معنی نیست که اجناس ایرانی بی کیفیت هستند بلکه از نظر دوام و جنس رقیب اصلی اجناس خارجی است و خیلی از مدل های آن به خارج از کشور هم صادر می شود.

نکته مهم دیگری که در مورد محصولات ایرانی باید در نظر داشته باشید این است که قیمت کمتر و مناسب تری نسبت به محصولات ترک دارد و از آنجایی که قیمت ارز مدام نوسان دارد لذا استفاده از این مدل محصولات، مقرون به صرفه تر هم خواهد بود.

بررسی پارچه مبلی ترک

پارچه های مبلی ترک جنس بسیار عالی دارند و رنگ بندی و طرح های متنوع آن بسیار چشم نواز و بازار پسند است. پارچه مبلی ترک از الیاف پنبه یا الیاف مصنوعی با بافت لطیف و نرم و بسیار مقاوم تولید می شوند و عموما قابلیت ضد لکه هم دارند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون و مشتریان بیشتر ترجیح می دهند پارچه مبلمان ، سرویس خواب ، سرویس ناهارخوری و … ترک باشد.

پارچه مبل ایرانی و ترک

پارچه مبل ایرانی و ترک

انواع پارچه مبلی

گام بعدی پس از انتخاب ایرانی یا ترک بودن پارچه این است که یکی از مدل های موجود در بازار ، مثلا مازراتی ، پورشه ، چرم ، نانو و … را هم انتخاب کنیم.حال که پارچه مبلی ایرانی و ترک را بررسی کردیم ، خوب است بدانیم انواع پارچه مبلی موجود در بازار چه ویژگی هایی دارد.

نانو

این مدل پارچه مبلی خاصیت ضدآب ، ضد چروک ، ضد حریق و بافت بسیار متراکم دارد. پارچه های نانو گران قیمت بوده و اصولا استفاده از آنها در تولید مقرون به صرفه نیست لذا بیشتر پارچه هایی ایرانی و مدل هایی که از کشورهای مختلف وارد می شود خاصیت نانو ندارند.

پورشه

این مدل پارچه مبلی در کشور چین تولید و وارد ایران می شود. اصولا طراحی و بافت آن به گونه ای است که بیشتر برای مبلمان راحتی و مدرن استفاده می شود و از این رو بازار پسندی آن کمتر است. این سبک مانند نانو خاصیت ضد لک و ضد آب دارد و باعث بروز حساسیت نمی شود. پوسیدگی ، ساییده شدن در اثر استفاده زیاد از مبل هم یکی از معایب این مدل است.

مازراتی

یکی دیگر از اجناس موجود در بازار مازراتی است که هم نوع ایرانی دارد و هم نوع خارجی لذا هنگام سفارش به کیفیت و نوع پارچه بسیار دقت کنید. از مزایای این مدل پارچه مبلی می توان به خاصیت ضد چروک ، متنوع بودن رنگ بندی ، قیمت مناسب و اقتصادی اشاره کرد و در خصوص معایب آن هم خوب است بدانید که ضد آب نبوده و در کل می توان گفت به دلیل مقاومت و دوام کم ، کیفیت خوبی ندارند.

چرم

اع مدل های مبل قابل استفاده است و دو نوع ایرانی و ترک دارد. قیمت بالایی دارند و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد، با اینکه جنس آنها چرم محکم هست ولی بعد از مدتی پوسته پوسته می شوند، عموما مبلمانی که جنس چرم دارند راحت نیستند و به دلیل تعریق و حساسیت زیاد عموما پرطرفدار نیستند.

شما عزیران می توانید برای خرید انواع محصولات دارای گارانتی از جمله مبل راحتی ، مبل کلاسیک ، مبل ال ، مبل استیل، سرویس خواب ، آینه کنسول ، میز تلویزیون و … به پیج اینستاگرام یا کانال آپارات بنریس مراجعه نمایید.

Yeganeh Ansari

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
1